学校案内
SCHOOL FACILITY
学校施設・設備
スカラホール
可動式座席を含めて330人収容可能な多目的ホールは、プロ仕様の最新照明や音響設備を完備しています。
米国と日本の企業をつないだweb 授業や公開講座、テレカン(沿革会議)なども頻繁に行われています。
SCHOOL HISTORY
学校沿革
1983年 | 4月 | 中央音楽院創設 |
---|---|---|
1986年 | 4月 | 中央音楽専門学校認可(個人立)開校 |
1989年 | 12月 | 学校法人中央学園(法人立)認可 |
1991年 | 4月 | 中央福祉医療専門学校(介護福祉科設置許可)開校 |
1992年 | 4月 | 中央福祉医療専門学校に社会福祉科・医療福祉科・健康福祉科・環境福祉科を設置 |
1994年 | 4月 | 中央福祉医療専門学校客員教授に三遊亭楽太郎(現六代目 三遊亭円楽)就任(毎月授業) |
1996年 | 4月 | 介護福祉科定員増にともない中央福祉医療専門学校の校舎を増築 |
2003年 | 8月 | 第15回全国専門学校軟式野球選手権大会出場 |
2006年 | 8月 | 第15回全国専門学校バレーボール選手権大会出場 |
2008年 | 11月 | ベトナム ハノイ1,000本桜植樹プロジェクト運営開始 |
2010年 | 7月 | 創立20周年記念事業・中央福祉医療専門学校客員教授六代目三遊亭円楽襲名記念公演会開催 |
2010年 | 11月 | ベトナム「ドンタム小学校」に校舎寄贈 |
2011年 | 4月 | 東日本大震災災害ボランティア(3年間で23回参加) |
2015年 | 4月 | 中央アートスクール(アート科 ⦅ 声優/ まんが・イラスト/ ダンス / ミュージッククリエイター/ ミュージカル各コース ⦆)を開校 |
2021年 | 10月 | 学校法人中央学園 中央AI / データサイエンス公開講座開催開始~現在 |
2022年 | 1月 | 学校法人中央学園 AI / データサイエンスコンソーシアム開催開始~現在 |
2023年 | 4月 | 中央AI専門学校(データサイエンス科)を開校 |
21世紀の潮流「データサイエンティスト」の育成
学校法人中央学園は32年前に、栃木県で初めての福祉・医療の専門学校として「中央福祉専門学校」を創立し、
日本の医療・福祉を支えて参りました。その後、声優・イラストレーター・ミュージッククリエイター等のプロ養成の専門学校「中央アートスクール」を創立し8年目を迎えました。
さらに、次世代を担うビックデータを分析し、役立つ情報を精査し提案できる人材を育てる専門学校として「データサイエンティスト」を養成する「中央AI 専門学校」を開校致しました。
今、データサイエンスが世界を変えると言われています。
20世紀のハードウェア中心の時代を牽引した原動力を石油とすれば、21世紀のソフトウェア中心の時代を牽引する原動力はデータに置き替わります。いわゆる、デジタル時代の新しい職業として、全世界で「データサイエンティスト」が注目され、データサイエンティストの需要が供給を大幅に上回っております。この事は喫緊の課題として、人材育成や教育システム等、今後の世界的課題でもあると思います。
我が国においても、小学校・中学校・高校・大学に対し、文理に関わらず、数理・AI・データサイエンスは必修となっております。今後はさらにその傾向が強くなっていくでしょう。
これまで以上にデジタルに携わる職業は増え、職種も多種多様に変化します。データサイエンスを学び、職業競争の中でその力が発揮できる優位な人材は、大企業を始め、多くの業界や企業で待ち望まれています。
データテクノロジーの重要性を念頭に、今後、本校の機動力と幅広い柔軟性を活かし、テクノロジーとビジネスの交差点に立てる人材の育成に尽力して参ります。
教育目標
1.社会変化に伴うデジタル社会で活躍できる人材の育成
2.国際社会に対応でき、人間性豊かで多様性を身に付けた国際人の育成
3.データサイエンティストに必要な処理能力や統計・分析・思考力・データの背景等を読み取る力を付け、地球環境・文化・政治等に関心を持ち、社会貢献が出来る人材の育成
学校法人 中央学園
中央AI専門学校
理事長・校長 宮杉早苗江
Trends in the 21st Century : Fostering Data Scientists
Chuo Gakuen has been supporting medical care and welfare in Japan for 32 years, since we established the Chuo college of social work—the first of its kind in Tochigi Prefecture.
More recently, we have celebrated the seventh year of the Chuo Art college, a vocational school educating and nurturing professional artists such as a voice actors, illustrators, and music creators.
We are next planning to open the Chuo AI Vocational School to give the next generation of data scientists the computational and inferential reasoning skills they need to help organizations make sound decisions through the analysis of big data.
If oil was the driving force behind the hardware-centric era of the 20th century, data will replace it as the driving force behind the information-centric era of the 21st century. As a new profession in the digital age, data science is becoming an increasingly important field, and the demand for data scientists far exceeds supply.
It is urgent that we address the large gap between supply and demand by building an educational system with advanced programs to develop data scientists.
To prepare for the future, education in elementary schools through universities in both liberal arts and the sciences must update their curricula to include mathematics, AI and data science, which will all be important elements of the information-centric and data-driven era of the 21st century.
More professions than ever before make use of digital technology, and jobs are changing accordingly. Companies in more and more industries are searching for new employees with data science proficiency.
Given the importance of data technology in modern society, we will continue to leverage Chuo Gakuen’s agility and flexibility to foster talented data scientists who can stand at the intersection of technology and business.
Educational Goals
1. to foster personnel who can play an active role in the social changes of our digital society.
2. to cultivate global citizens with sensitivity to the global environment, the diversity of international society, culture, and politics.
3. to develop data scientists who can contribute to society using data processing skills, statistics, analysis, critical thinking skills, and the ability to derive meaningful insights to solve analytical problems.
Sanae Miyasugi President, Chuo Gakuen, Chair, CHUO COLLEGE OF AI